Konwersacje dla obcokrajowców – sierpień
KWIECIEŃ 2024
Zapraszamy na korepetycje/konwersacje z języka polskiego online

miniprzewodnikKorepetycje/konwersacje z języka polskiego: dlaczego online?
Korepetycje/konwersacje z języka polskiego online mogą odbywać się niezależnie od miejsca zamieszkania. Pozwalają zaoszczędzić czas potrzebny na dojazdy.  Spotkania można elastycznie dopasować do harmonogramu dnia. Zajęcia mogą się odbywać zarówno rano jak i wieczorem. Korepetycje/konwersacje z języka polskiego adresowane są zarówno dla osób dorosłych, młodzieży, jak i dla dzieci.

Dlaczego korepetycje/konwersacje indywidualne?
Nauka języka polskiego podczas korepetycji/konwersacji indywidualnych odbywa się w znacznie szybszym tempie niż podczas spotkań grupowym. Lektor nie musi dzielić uwagi na innych biorących udział w zajęciach uczestników – skupia się na pracy tylko z jedną osobą.

Metoda nauczania
Kładziemy nacisk na metodę komunikatywną. Wszystkie lekcje odbywają się wyłącznie po polsku. Mamy wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w przygotowywaniu materiałów służących do nauki języka polskiego na wszystkich szczeblach nauki.

W czym się specjalizujemy?
Podczas korepetycji/konwersacji chcemy zaprezentować, w sposób ciekawy i przystępny i różny od ujęcia encyklopedycznego, najważniejsze zjawiska związane z polską literaturą, historią, szeroko rozumianą kulturą, historią sztuki. Naszym zdaniem nauka języka polskiego zyskuje, kiedy jest prowadzona w kontekście innych zagadnień.

Jak przebiegają lekcje online?
Lekcje online przeprowadzane są przy pomocy darmowego komunikatora Skype. Do lekcji potrzebna jest kamerka – może być taka jak w laptopie – a także mikrofon – również on może być wyposażeniem laptopa. Lekcja może trwać 60 lub 45 minut.

Ile to kosztuje?
50 zł za 45 minut
60 zł za 60 minut

Jak zapisać się na korepetycje/konwersacje z języka polskiego online?
Krok 1. Aby zapisać się na  korepetycje/konwersacje z języka polskiego online skontaktuj się z nauczycielem telefonicznie, mailowo albo za pomocą Skype’a.
Krok 2. Po ustaleniu dogodnego dla Ciebie terminu zapłać za interesujący Cię rodzaj zajęć.
Krok 3. Po dokonaniu wpłaty otrzymasz potwierdzenie, a nauczyciel prowadzący zajęcia skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Jak się z nami skontaktować?
Telefon: 603 087 048
WWW: polski-online.pl
E-mail: mail@polski-online.pl
Skype: dobrapolonistka

Na końcu języka

Wprawki, ćwiczenia, zadaniapobierz1
Zgodnie z przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie można udostępniać materiałów osobom trzecim.

Zadanie 1
Do podanych frazeologizmów dopasuj ich objaśnienia.

biec bez wysiłku, mieć powód do zmartwienia, zapomnieć, być niespokojnym, być zadowolonym

A. spędzać sen z powiek –
B. być w siódmym niebie –
C. jak na skrzydłach –
D. nie móc sobie znaleźć miejsca –
E. wylecieć z głowy –

Zadanie 2
Wybierz poprawną formę.

A. Bartek kocha Gosia/Gosię.
B. Oni piszą wypracowanie/wypracowaniu.
C. Wojtek lubi muzyka/muzykę.
D. Kasia pije herbata/herbatę/
E. Alicja czyta książkę/książka.

Zadanie 3
Podkreślone wyrazy napisz w liczbie mnogiej.

A. Czerwona róża stała w wazonie.
B. Iza czyta ciekawą książkę.
C. Mały kot bawił się w ogrodzie.
D. Podziwiam piękny krajobraz.
D. Karolina kupiła świeży chleb.

Zadanie 4
Przeczytaj poniższy tekst, a następnie zaznacz poprawne odpowiedzi.

O jakie dwa metry ponad naszymi głowami widniał otwór szerokiej dziupli, która obu nas niezmiernie zainteresowała. […] Artur związał koniec sznura w pętelkę i zarzucił ją na jeden z konarów drzewa. […] Wdrapał się po sznurze i zniknął w głębi dziupli. Uczyniłem to samo i niebawem znaleźliśmy się wewnątrz dębowego pnia. Ze zdziwieniem stwierdziliśmy, że stoimy na szczycie kręconych schodów, prowadzących w dół. […] Świecąc latarkami, krok za krokiem jęliśmy zstępować w dół po wąskich stopniach schodków. Naliczyłem ich ogółem dwieście trzydzieści siedem. Schodzenie trwało dobry kwadrans, a kiedy wreszcie stanęliśmy na samym dole, oczom naszym ukazał się wylot ciemnego, wąskiego korytarza.

1. Otwór dziupli był
A. szeroki.
B. wąski.
C. ani szeroki, ani wąski.

2. Artur wdrapał się do dziupli
A. po schodach.
B. po gałęziach.
C. po sznurze.

3. Drzewo było
A. klonem.
B. dębem.
C. modrzewiem.

4. Schodów było
A. dwieście trzydzieści.
B. dwieście trzydzieści siedem.
C. dwieście trzydzieści jeden.

5. Schody były
A. kręcone.
B. strome.
C. proste.

ODPOWIEDZI DO ZADAŃ

Zadanie 1
A. mieć powód do zmartwienia.
B. być zadowolonym.
C. biec bez wysiłku.
D. być niespokojnym.
E. zapomnieć.

Zadanie 2
A. Gosię.
B. wypracowanie.
C. muzykę.
D. herbatę.
E. książkę.

Zadanie 3
A. Czerwone róże stały w wazonie.
B. Iza czyta ciekawe książki.
C. Małe koty bawiły się w ogrodzie.
D. Podziwiam piękne krajobrazy.
D. Karolina kupiła świeże chleby.

Zadanie 4
1. A
2. C
3. B
4. B
5. A

PODZIEL SIĘ: