Konwersacje dla obcokrajowców – luty
LIPIEC 2024

MIKROLEARNING, czyli krótko, prosto, ciekawie, na temat – QUIZY, “PIGUŁKI WIEDZY” na @dobrapolnistka

Zapraszamy na korepetycje/konwersacje z języka polskiego online

miniprzewodnikKorepetycje/konwersacje z języka polskiego: dlaczego online?
Korepetycje/konwersacje z języka polskiego online mogą odbywać się niezależnie od miejsca zamieszkania. Pozwalają zaoszczędzić czas potrzebny na dojazdy.  Spotkania można elastycznie dopasować do harmonogramu dnia. Zajęcia mogą się odbywać zarówno rano jak i wieczorem. Korepetycje/konwersacje z języka polskiego adresowane są zarówno dla osób dorosłych, młodzieży, jak i dla dzieci.

Dlaczego korepetycje/konwersacje indywidualne?
Nauka języka polskiego podczas korepetycji/konwersacji indywidualnych odbywa się w znacznie szybszym tempie niż podczas spotkań grupowym. Lektor nie musi dzielić uwagi na innych biorących udział w zajęciach uczestników – skupia się na pracy tylko z jedną osobą.

Metoda nauczania
Kładziemy nacisk na metodę komunikatywną. Wszystkie lekcje odbywają się wyłącznie po polsku. Mamy wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w przygotowywaniu materiałów służących do nauki języka polskiego na wszystkich szczeblach nauki.

W czym się specjalizujemy?
Podczas korepetycji/konwersacji chcemy zaprezentować, w sposób ciekawy i przystępny i różny od ujęcia encyklopedycznego, najważniejsze zjawiska związane z polską literaturą, historią, szeroko rozumianą kulturą, historią sztuki. Naszym zdaniem nauka języka polskiego zyskuje, kiedy jest prowadzona w kontekście innych zagadnień.

Jak przebiegają lekcje online?
Lekcje online przeprowadzane są przy pomocy darmowego komunikatora Skype. Do lekcji potrzebna jest kamerka – może być taka jak w laptopie – a także mikrofon – również on może być wyposażeniem laptopa. Lekcja może trwać 60 lub 45 minut.

Ile to kosztuje?
80 zł za 45 minut
130 zł za 60 minut

Jak zapisać się na korepetycje/konwersacje z języka polskiego online?
Krok 1. Aby zapisać się na  korepetycje/konwersacje z języka polskiego online skontaktuj się z nauczycielem telefonicznie, mailowo albo za pomocą Skype’a.
Krok 2. Po ustaleniu dogodnego dla Ciebie terminu zapłać za interesujący Cię rodzaj zajęć.
Krok 3. Po dokonaniu wpłaty otrzymasz potwierdzenie, a nauczyciel prowadzący zajęcia skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Jak się z nami skontaktować?
Telefon: 603 087 048
WWW: polski-online.pl
E-mail: mail@polski-online.pl
Skype: dobrapolonistka

Na końcu języka

Wprawki, ćwiczenia, zadaniapobierz1
Zgodnie z przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie można udostępniać materiałów osobom trzecim.

I. QUIZ JĘZYKOWY

Zadanie 1
Co znaczy frazeologizm

‘Mieć muchy w nosie’

A. owady, które wleciały do nosa.
B. nie umieć poradzić sobie ze szkodnikami.
C. być w złym humorze bez wyraźnego powodu.

Zadanie 2
W puste miejsce wpisz poprawną formę rzeczownika.

W …………………… rosły tulipany.

A. ogródku
B. ogródkowi
C. ogródkiem

Zadanie 3
W puste miejsce wpisz poprawną formę czasownika.

Chłopiec ……………………… na wycieczkę.

A. pojechali
B. pojechał
C. pojechało

Zadanie 4
W puste miejsce wpisz poprawną formę przymiotnika.

Marysia obejrzała ……………………. film.

A. ciekawy
B. ciekawego
C. ciekawemu

Zadanie 5
Wyrazem bliskoznacznym do wyrazu ‘interesujący’ jest wyraz

A. nieciekawy.
B. ekscytujący.
C. nieatrakcyjny.

ODPOWIEDZI DO ZADAŃ

Zadanie 1
C

Zadanie 2
A

Zadanie 3
B

Zadanie 4
A

Zadanie 5
B

II. CZYTANIE TEKSTU

Przeczytaj poniższy tekst, a następnie zaznacz poprawne odpowiedzi.

A trzeciego dnia się zaczęło!
Najpierw Kasia i Monika powiedziały, że Eryk jest wstrętny! Bo kiedy bawiły się w dom i kołysały do snu swojego synka Misia, nagle przybiegł Eryk i zaczął do nich strzelać z drewnianego pistoletu. Narobił okropnego hałasu, a synka wyciągnął za nogę z kołyski i powiedział, że to nie żaden synek, tylko straszny niedźwiedź, i że on go upolował.
Potem Mateusz powiedział, że Eryk jest łobuz!
Bo kiedy Mateusz budował z piasku zamek królewski i zbudował już cztery wieże i wysoką bramę, i mur z kamyków, i właśnie chciał się pochwalić, jak mu ładnie wyszło, nagle do piaskownicy spadło coś dużego i ciężkiego i z zamku zrobił się placek. Eryk mówił, że to samolot, ale Mateusz dobrze wiedział, że to był Eryk […]
Potem Maja powiedziała, że Eryk jest niedobry!
Bo kiedy na obiad była zupa pomidorowa i Majka właśnie zabierała się do jedzenia, Eryk – bums! – wrzucił jej do talerza klocek.

Zadanie 1
Wydarzenia rozgrywają się w

A. samolocie.
B. przedszkolu.
C. pociągu.

Zadanie 2
W tekście nie występuje

A. Mateusz.
B. Maja.
C. Ela.

Zadanie 3
W dom bawiły się

A. Maja i Kasia.
B. Monika i Kasia.
C. Maja i Monika.

Zadanie 4
Królewski zamek z piasku budował

A. Eryk.
B. Mateusz.
C. Marek

Zadanie 5
Zupę pomidorową jadła

A. Monika.
B. Maja.
C. Kasia.

Zadanie 6
Eryk nie został określony słowem

A. wstrętny.
B. koleżeński.
C. niedobry.

Zadanie 7
Eryk przeszkadzał dzieciom

A. w ich zabawie.
B. na spacerze.
C. w odrabianiu lekcji.

ODPOWIEDZI DO ZADAŃ

Zadanie 1
B

Zadanie 2
C

Zadanie 3
B

Zadanie 4
B

Zadanie 5
B

Zadanie 6
B

Zadanie 7
A

PODZIEL SIĘ: